huisstijl

de Kombij

Het dagcentrum is bestemd voor zelfstandig wonende ouderen. Iedereen bezoekt het dagcentrum met een eigen doel/reden. Deze kunnen heel uiteenlopend zijn. Zo kunnen ze het dagcentrum bezoeken omdat ze zich alleen voelen of omdat ze begeleiding nodig hebben bij het invullen van de dag.

Voor dagcentrum de Kombij hebben we het logo, huisstijl, folders en website ontworpen. Waarbij we de hortensia als uitgangspunt hebben genomen.

Food structuring

Food structuring is een onderdeel van FrieslandCampina R&D. Deze afdeling houdt zich bezig met de structuur van voeding. Dus hoe maak je een yoghurt romig of een oude kaas brokkelig. Het gaat om het mondgevoel.

Het woord FOOD is op gebouwd uit een aantal losse elementen. Het zijn een soort van (molecuul)ketens die samen gevoegd het woord vormen.

Marga Meijer

Organisatieadviseur, strategisch coach, interim-management, programmamanagement. Marga Meijer is een veelzijdig. persoon. Het logo bestaat uit haar naam en een kolibrie. Dit vogeltje staat symbool voor Marga zelf. Ze is kleurrijk persoon. Snel, veelzijdig, legt makkelijk contact, en verbindt.

De kleurrijke, vliegende kolibrie staat aan het einde en kijkt naar rechts. Dat geeft een positief gevoel en kijkt als het ware vooruit, naar de toekomst. De plaatsing van de kolibrie gebeurt eerst op het gevoel. Daarna gaan we finetunen en gaan we kijken doormiddel van hulplijnen hoe we de verhouding en plaatsing kunnen optimaliseren.

WEI

De personeelsvereniging van FrieslandCampina Wageningen heet WEI. Een combinatie van Wij (ons) en Weide (daar waar de koeien lopen).

Het logo van WEI is een, uit vlekken opgebouwde, koe. Vrij voor de hand liggend voor een melkcoöperatie, maar als je wat beter kijkt zul je zien dat die kleur vlekken eigelijk allemaal mensen (hoofden) zijn. Er zijn er maar liefst 12 stuks in verwerkt. Op deze manier hebben we een link gelegd tussen het basisproduct (melk) en de mensen die er werken.

Diverse logo’s